Van Kaitaia naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu Van Kaitaia naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu

Van Kaitaia naar Taupo

Door: Jan Bart en Bart

Blijf op de hoogte en volg Jan Bart en Bart

03 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Beste mensen hierbij een verslag van de afgelopen week.

Donderdag 26-9-13

Deze dag zijn we vroeg vertrokken om het noorden gedeelte te verlaten via Kaitaia, Wangerei, Auckland, tevens 8uur durende tocht naar het kustplaatsje Thames. Net voordat we het plaatsje Thames inreden kregen we de eerste pech met onze Campervan.
Namelijk een klapband...... De auto langs de kant gezet. Zijn we een houthandel binnengelopen om te vragen of ze een sleutel en een krik hadden. Gelukkig was daar een hele aardige man die ons daarmee geholpen heeft, binnen 30 minuten reden we weer verder. Daarna doorgereden naar de Camping iets buiten Thames.

Vrijdag 27-9-13

Deze dag zijn we eerst richting Coromandel gereden. Toen dachten we nog 50km verder te rijden na Coromandel maar dat schoot niet echt op, omdat de weggetjes hier even iets anders zijn als bij jullie(weggetjes met gaten, putten en geen asfalt). Uiteindelijk neer gestrand bij een natuurcamping met schitterend uitzicht bij een Bay. Eind van de middag nog 2uurtjes gewandeld door het bos. Terug gekomen van het wandelen gaf de overbuurman een gebakken vis die hij diezelfde dag gevangen had(zelfs Jan Bart kreeg het naar binnen).

Zaterdag 28-9-13

Zaterdag zijn we nog meer naar het zuiden gaan rijden. Eerst naar het stadje Whitianga gereden, daar boodschappen gedaan. Zijn we door gereden naar de Hot Water Beach helaas was het opdat moment vloed dus konden we geen warm water bad met zand bouwen. We er daar achter dat het alleen met Eb kan. Toen zijn we door gereden naar het plaatsje Hahai, daar een schitterende wandeling gedaan naar Cathedral Cove. Daar eenmaal aangekomen op een schitterend wit zand strand met diverse grotten. Uiteindelijk een Camping gevonden in Hahai om daar het weekend te verblijven.

Zondag 29-9-13

Voor de verandering een wandeling gemaakt. Er was geen kerk te vinden s’avond hebben we meegeluisterd met Woerden.

Maandag 30-9-13

Vertrokken uit Hahai naar Tauranga een grote stad met tevens de grootste export haven van Nieuw-Zeeland. Helaas een wat regenachtige dag maar om heel de dag binnen te zitten is ook weer zo wat. Dus zijn we naar de Mount Maunganui gerden om die te beklimmen. Het omhoog ging niet vanzelf maar een mooi uitzicht tot resultaat. De afdaling naar beneden was nog erger omdat wij 2 eigenwijze Nederlanders een Route name die was afgesloten, daar kwamen naar 100 meter achter er was een stuk berg weggezakt. Toen hebben we onze eigen route gemaakt door overal tussen door te klauteren.
Daarna naar Te Puke gereden om daar te overnachten.

Dinsdag 1-10-13

S’morgens vroeg op pad gegaan naar een Kiwi park. Je kon daar met een treintje of Helikopter vlucht doen. Wij kozen natuurlijk voor het duurste. Het was om over de Kiwi plantages heen te vliegen en weer via de kust terug.( Te Puke in de Kiwi hoofdstad van Nieuw-Zeeland). Na het Kiwi park een adres opgebeld voor werk, daar konden we gelijk langs komen. Dus zijn naar het iets verder gelegen Maketu gereden waar hij zijn Kiwi plantage heeft, heel moeizaam ging het niet we kunnen eventueel Maandag beginnen.
Daarna zijn we naar Roturua gereden waar we Wildlife park bezocht hebben waar we levende Kiwi vogels gezien hebben. Na het park een plek gezocht we konden overnachten we kwamen naast een compost hoop terecht. WAS WEL GRATIS

Woensdag 2-10-13

S’morgen naar een de polynesian spa geweest om ons weer op te frissen. Tevens geothermisch baden het enige het stinkt er naar rotte eieren omdat de opwarming van de baden uit de grond komt (wel heerlijk warm 37 t/m 42 graden). S’middags wezen mountainbike naar bij Roturua om onze energie weer kwijt te kunnen. Iets buiten Roturua een Camping gevonden.

Donderdag 3-10-13

Vanuit Roturua richting Taupo gereden gestopt bij de Waimangu Vulcanic Valley. Daar bevindt zicht het grootste kokende meer ter Wereld. We hebben daar een wandeling gedaan langs borrelende krater meren, dampende riviertjes en met algen bedekte plateaus van silica. of te wel een prachtig VULKANISCH gebied. Daarna bij de Huka watervallen bekeken. Er stond een bordje met elke seconde valt er genoeg om 2 olympische zwembaden te vullen. Iets verder gereden richting Taupo om daar naast de Huka watervallen te overnachten. Nu hebben met gebruik van de MAC dit verhaal geupload.

• 03 Oktober 2013 - 11:02

Rita:

Wauw, wat maken jullie gave dingen mee, zeg! Dit vergeet je je hele leven niet meer! Echt leuk om te lezen dat jullie zoveel ontdekken en doen! We kunnen op deze manier echt meegenieten! Jullie gaan maandag aan de slag bij die kiwiman? Is dat dan voor een lange periode of om het geld even aan te vullen zodat jullie verder kunnen gaan op ontdekkingsreis?

Groetjes vanuit Veenendaal en nog heel veel plezier!

• 03 Oktober 2013 - 12:24

Eveline:

Gaaf zeg! Ben echt super benieuwd naar de foto's, het klinkt echt onwijs gaaf. Wat een uitdagingen allemaal zeg. Wilde dat ik stiekem met jullie mee kon kijken, haha. Komen jullie nog langs die Hot Water Beach? Ben benieuwd hoe dat is daar.. Klinkt in ieder geval heel leuk!

Nou geniet ervan en ik zie uit naar een nieuw bericht!

x Eef

• 04 Oktober 2013 - 23:04

Rob En Mario:

Hallo jongens,
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Gaan jullie maandag aan de slag of hebben jullie nog wat geld over om het langer uit te zingen? Slapen jullie nog steeds goed in de auto? Een beetje koken zal ook wel lukken. Wordt het al een beetje zomer daar?
    Geniet ervan want dit is een ervaring die je niet meer vergeet,

Lieve groet van je "öuwe" tante en Rob.

• 12 Oktober 2013 - 16:49

Wilvaneijk:

Hoi Bart en vriend leuk om jullie zo te volgen
    lukt het allemaal we missen je wel in de winkel
    anders kon ik je nog wel eens plagen
    maar geniet er van groetjes wil

• 27 Oktober 2013 - 00:16

Annemarie:

Hoi,boys.
    Wat hebben jullie al veel moois gezien en gedaan zeg!
    Genieten van jullie mooie foto's en reisverslagen.
    Wij zijn best wel een beetje jaloers op jullie.
    Hier gaat alles zijn gangetje,heb je vanavond wel een beetje gemist Bart.
    Een heel gezellig avondje in de Halve Maan gehad.
    Heerlijk gegeten en ben aardig in het zonnetje gezet.
    Nou nog een hele fijne voortzetting van jullie reis,en tot horens.

Dikke kus Annemarie

• 28 Oktober 2013 - 22:22

Margriet:

Hé die Bart,
    wat leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar aan de andere kant van de wereld.
    zo te zien/lezen vermaken jullie je prima! Wat een geweldig mooie foto's hebben jullie al gemaakt (en dus supermooie plekken gezien!).
    Ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat, heel veel plezier daar
    groetjes uit Zegveld. Margriet