reis naar het uiterste noorden van NZ - Reisverslag uit Waipapakauri, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu reis naar het uiterste noorden van NZ - Reisverslag uit Waipapakauri, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu

reis naar het uiterste noorden van NZ

Blijf op de hoogte en volg Jan Bart en Bart

25 September 2013 | Nieuw Zeeland, Waipapakauri

hallo mensen,
hier zijn we dan na anderhalve week met een nieuw verslag,
we hebben erg veel gezien en meegemaakt.
allereerst de laatste dagen dat Jan Bart alleen was in Auckland,
ben in die dagen nog vele kilometers wezen touren in de Camper.
bij een bijzonder strand geweest met prachtige stranden en het was die dag gelukkig erg mooi weer, erg genoten dus! diverse wilden herten en resten van herten onderweg gespot :) gaaf om te zien!
maar goed ondertussen was Jan Bart Auckland wel zat. behalve dat je overdag gelukkig weg kon met de Camper, dat kunnen niet veel backpackers zeggen..
donderdag 19 september was dan de dag dat Bart om een uur of 1300 verwacht werd op Auckland na een hele lange vlucht!
terug in Nieuw Zeeland, begin van het avontuur!
nog 1 nacht geslapen in het Base Hostel in Auckland,
en de volgende morgen vroeg uit gecheckt om met de camper naar het Noorden te vertrekken.
best aardig wat kilometers gemaakt zo op de eerste dag , je vergist je namelijk in de afstand , je doet over 100 km gerust 3 uur...
ze kunnen hier weinig rechte wegen.
wij richting Whangarei gereden, daar rechtsaf geslagen richting de Bay.
aangezien het bijna donker begon te worden moesten we iets wat haasten voor een overnachting, kwamen gelukkig een bord tegen $ 20,00 per camper.
nou prima doen, aardig Vrouwtje daar, we mochten de auto naast een vrijstaand huisje parkeren en de toilet en douche gebruiken in het huisje , erg luxe voor backpackers! (vinden wij helemaal niet erg)
we waren blijkbaar moe.. werden om half 11 s'morgens wakker gemaakt door het bonzen op de ramen van dezelfde vrouw...
oeps.. sorry we gaan al!

Nu snel richting de Bay of Island,
om daar een overnachting te regelen voor het gehele weekend.
Eenmaal aangekomen in het vredige dorpje Russell,
Daar een camping gevonden waar we het weekend konden verblijven.
S'avonds gezelligheid gehad met andere backpackers.

Zondag zijn we naar de kerk geweest in het plaatsje Russell. We konden niet alles verstaan wat er gezegd werd, maar het was leuk om mee te maken. Na de dienst nog met de mensen koffie gedronken. Was erg gezellig toen nog informatie gehad waar we heen moesten gaan. S'middags hebben we een wandeling gedaan van enkele uren, het zonnetje scheen heerlijk was genieten. S'avonds met een aantal mensen(2 Brabanders o.a.) bij een kamp vuurtje gezeten.

Maandag zijn we vertrokken naar Karikari Bay. S'middags daar gezwommen in de zee, water was vrij koud maar wel lekker. Daar tevens overnacht met uitzicht op het water. Helaas had Bart last van zoemende muggen bij zijn hoofd dus die hield zich bezig met het doodslaan van muggen in de camper.

Dinsdag zijn we vertrokken naar Waipapakauri beach.
Daar op het strand gereden met de camper. Nog een andere auto geholpen met er uitslepen uit het zand. Ticket geboekt bij Harrisons in Kaitaia.

Woensdag S'morgens erg vroeg op (half9) omdat we mee gingen met de tour. We werden kwart voor 10 opgehaald op de camping. Toen zijn we met de bus naar de Cape Reinga(uiterst noorden puntje van het noorder eiland) geweest en onderweg op mooie plekken gestopt daar gepicknickt, er stond veel wind en het regende een beetje. Morgen hopen we onze route te vervolgen naar Hamilton.

We genieten erg wat we hier zien en meemaken.

Groetjes Jan Bart en Bart

• 25 September 2013 - 07:08

Ann:

Hey boys

De verhalen beginnen al avontuurlijker te worden!
    Leuk om mee te kunnen lezen!
    Heeeerlijk!!

• 25 September 2013 - 07:15

Jaap:

Hey gasten,

Supergaaf!! Geniet van elke seconde daar!! Ltrs

• 25 September 2013 - 07:21

Lisette:

Leuk weer wat van jullie te horen:-)
    Succes weer!
    Lisette

• 25 September 2013 - 07:30

Eveline:

Super gaaf! Veel foto's maken he! De stranden zijn zeker plaatjes daar of valt dat wel mee? Geniet ervan en lees snel iets nieuws van jullie!!!! :-)

• 25 September 2013 - 10:17

Collega:

Je maakt wat mee op zo'n dag! Leuk om te lezen weer.

• 25 September 2013 - 13:13

Tineke:

He backpackers, fijn dat jullie zo genieten! zo te zien is het er erg mooi, fijne reis verder.
    Groetjes uit krimpen

• 25 September 2013 - 15:35

Nadine:

Ha Avonturiers,

Leuk om jullie te volgen! Jullie hebben al heel wat beleefd zeg!
    heel veel reisplezier verder. GENIET vooral

Liefs Nadine

• 26 September 2013 - 07:08

Rita:

Hoi, gaaf die foto's en het reisverslag! We kunnen leuk meegenieten hier! Echt een prachtig land!

• 26 September 2013 - 14:08

Johan: