Ackland week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu Ackland week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu

Ackland week 2

Blijf op de hoogte en volg Jan Bart en Bart

17 September 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag Mensen,
zo hier ben ik dan met een nieuw verslag....
zoals iedereen ondertussen wel weet is Bart op dit moment dat ik dit bericht post in Nederland..
vorig week maandag 9 september zijn we geslaagd voor een Campervan.
na een hoop geregel met de auto kunnen we dan eindelijk aan het eind van de dag rijden met de auto.
na een week gelukkig nog geen mankementen met de auto.
wel apart om links te rijden hier.
wanneer je niet helemaal wakker bent, vooral S'morgens vroeg kun je nog wel eens de fout ingaan, ik reed namelijk vrijdag op de verkeerde weghelft.
totdat er een auto aan de andere kant aan kwam..OEPS!
dinsdag 10 september was de dag om uit te checken in het hostel en op avontuur te gaan.
we hebben de auto zo'n 90 km van Auckland geparkeerd langs het water , waar tevens niemand te vinden was.. ;-)
hup wij vroeg slapen want er was toch niks te doen verder daar en het is om 1830 al donker.
werden we rond 03:00 wakker gebeld vanuit Nederland met het slechte Nieuws betreffende familie omstandigheden bij Familie Bremmer.
veel gebeld met de thuisfront maar met erg slecht bereik was dit erg moeilijk.
gelukkig werd alles goed geregeld voor Bart , de vlucht was al over 14,5 uur, dus op het moment dat het hier licht zou worden konden we gaan rijden naar de Hoofdstad , Auckland.
ondertussen heeft mijn broer Dirk een hostel voor me geboekt voor 9 nachten.
woensdagmiddag 11 September hebben we dan Bart afgezet op het vliegveld voor een enorm lange vlucht!
donderdag 12 zijn een duitse jongen en ik wezen touren met de auto richting het zuiden zo'n 300 km.
onderweg gestopt bij Hot Water Spring, hup daar zwembroek geleend en zwemmen maar in buitenbad, prima te doen!!
onderweg tevens veel moois gezien, prachtige natuur hier!
vrijdag de andere kant op gereden naar diverse woeste, wilde stranden.
niet geschikt om hier te zwemmen, het is zelfs verboden daar.
maar erg mooi om te zien! (zo'n 250 km afgelegd met de car)
zaterdag met Duits meisje en die zelfde jongen naar een soort van concert geweest.. en verder in de stad geweest .
het was enorm druk zaterdag hier aangezien er die avond een rugby wedstrijd was, zijn we gaan kijken met een grote groep was leuk om dit te zien.
zondag rustige dag gehad, wat wezen wandelen in een mooi park, Mount Eden.
en gister (maandag) zijn we naar het strand geweest hier zo 50 km vandaan, erg mooie stranden! keek mn ogen uit, helaas was het iets te fris :)
nu alweer Dinsdag 12;00 in de middag, de dag dat Bart gaat vliegen..
en een enorm lange reis hier naartoe voor de boeg hebt.
hij hoopt hier donderdag locale tijd 13:00 te arriveren, dan verblijven we hier samen nog 1 nacht in het hostel en dan hopen we de reis richting het Noorden te hervatten!
Kinds regards,
Jan Bart en uiteraard ook van Bart uit Nederland.

• 17 September 2013 - 07:22

Marco:

Ha zwager,

Leuk om weer wat van je te lezen! Nou; je Duits zal wel vooruit gegaan zijn als je een paar dagen met een Duitser optrekt! Geniet er van, en doe voorzichtig daar!

Groeten vanuit Veenendaal, ook van Rita en ons 5-tal

• 17 September 2013 - 07:42

Eveline:

He lief broertje..

Leuk wat te lezen! Klinkt leuk en avontuurlijk! Het zal soms wel lastig zijn geweest voor je om alleen te zijn daar. Maar gelukkig heb je wat contact gehad met anderen. Schrijf je snel weer wat nieuws? Ik hou je blog in de gaten..

Liefs!