lange reeks werken en eerste week reizen - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu lange reeks werken en eerste week reizen - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jan Bart en Bart - WaarBenJij.nu

lange reeks werken en eerste week reizen

Blijf op de hoogte en volg Jan Bart en Bart

14 December 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

hier zijn we weer na een lange tijd niks te hebben laten horen op de blog.
te beginnen bij het feit dat we werk dan na 7,5 week hebben gefinisht.
het werk was op zich erg leuk, we deden namelijk veel afwisselend werk, maar alles in de kiwi's.
we hadden totaal geen idee dat er zoveel verschillende werkzaamheden om gingen in de kiwi industrie.
we begonnen aan het begin van het seizoen dus we deden de eerste 3 weken het zelfde werk namelijk pruning,
daarna wisselde we de werkzaamheden af met zomerpruning , dat wil zeggen alle mannentjes planten kortknippen aangezien ze alle vrouwtjes al bevrucht hadden (nooit geweten dat er zo'n constructie achter zat).
totaal zo'n 10 verschillende werkzaamheden gedaan , wat het werk leuk houdt.
en wat tevens het werk ook leuk houdt is het ontmoeten van zoveel mensen uit zoveel verschillende landen.
zo hebben we buiten het werk veel dingen gedaan met Chilenen, Duitsers en een Italiaan.
we zaten gedurende het werk op een camping in een dorp waar werkelijke niets meer te doen was dan naar het strand.
na 2 weken kwamen er 4 Duitsers ons zo'n 4 weken lang gezelschap houden en dat was een leuke tijd!!
de laatste week werken was niet erg succesvol , het regende namelijk veel die week.
we hebben dus maar 2 dagen gewerkt, maar goed mooi tijd om alles een beetje op orde te zetten voor de vervolgreis.
zaterdag 7 december was dan het afscheidsfeestje op het strand met zo'n 50 mensen van het werk, maar voor dat feestje werden we uitgenodigd bij Brazilianen en daarna bij onze Italiaanse vriend gegeten en daarna dus op naar het strand wat erg gezellig was en dan ook tot in de vroege uurtjes duurde :)
maandag 9 december was dan de tijd om de reis te vervolgen ;
hup de auto VOL geladen, uit checken, de auto in en op naar het Schilderachtige plaatsje Gisborne.
na een uur of 4 aangekomen eerst even bij een Information centre wat informatie opgevraagd wat te doen in en rondom Gisborne.
die nacht aan een schitterende baai overnacht (Free camp).
tevens een plek waar de zon als eerste ter wereld opkomt!
dus hadden we om 05;37 de wekker gezet om daar foto's van te schieten. (dit is tevens ook de plek waar fotografen uit de hele wereld stonden toen het millennium jaar 2000 aanbrak.
daarna een schitterende wandeling gemaakt zo'n 55 km ten noorden van Gisborne met prachtige uitzichten.
hier ligt tevens ook een stuk geschiedenis over captein Coock de eerste Europeaan die Nieuw Zeeland betrad.
aangezien het zo'n 24 graden was met zon was het zweten geblazen berg op berg af maar goed voor de beweging. ;-)
daarna naar Mahia Peninsula gereden zo'n 180 vanaf waar we de wandeling hebben gemaakt.
daar aangekomen een camping geboekt aan een schitterend zandstrand in een rustige baai.
woensdag 11 voor de verandering de auto ingestapt om naar Napier te gaan.
na zo'n 2,5 uur aangekomen zijn we eerst naar een Aquarium geweest, wat tevens leuk is om te zien maar helaas ook weer snel er door heen bent.
daarna afgesproken met Frenk, Julian, Paul, Marcella en Katharina.
waarna we de stad verkend hebben en daarna naar het plaatsje Hastings gereden zijn waar hun op de camping verbleven.
s'Avonds naar het strand geweest en met ze 7e een vuur gemaakt en relaxed aan gedaan (echte Backpackers leven).
dag erop de meiden uitgezwaaid, die gaan vanaf nu hun eigen weg,
daarna met ze 5e naar het strand geweest in Hastings.
vrijdag 13-12 vroeg de auto ingestapt om vervolgens richting het zuiden te rijden, aangezien het nog vroeg was besloten we richting het zuidelijkste gedeelte van het Noorder eiland te rijden genaamd ;
Ngawi , Cape Palliser.
daar na 4 uur aangekomen in een schitterend gedeelte natuurgebied, maar waar geen mens te zien is aangezien het een lange weg is daar naar toe te rijden en soms iets wat lastige grindwegen.
maar absoluut de moeite waard daar te zijn ; aangezien we diverse kolonies Zeehonden hebben gespot.
leuk om ze tegemoet te lopen en te zien dat ze bang zijn en weg waggelen voor je neus.
daarna de rit vervolgd richting de hoofdstad van Nieuw Zeeland genaamd ; Wellington ( 2 uur rijden).
daar aangekomen hadden we geen zin om in een hostel te overnachten dus hebben we en hotel geboekt , s'avonds de stad bekeken bij nacht. (ook hier hebben ze Heineken)
Zaterdag (vanmorgen) de stad rond gelopen , naar S'wereld mooiste natuurlijkste haven geweest, nog even een Museum ingelopen maar aangezien we helaas niet veel tijd hadden werd dit een bliksem bezoekje.
om half 2 vertrok dan de Ferry van Wellington naar het zuidereiland, Picton.
tijdens het typen zijn we inmiddels bijna op de Zuidereiland ..
wij gaan zo op zoek naar een Camping, en heerlijk weekend vieren (daaaaar snakken we erg naar).
thuisblijvers die vandaag nog een dag te gaan hebben, Good Luck!
goed weekend, Groeten uit Nieuw Zeeland.

• 14 December 2013 - 14:48

Eveline:

Wauw wat gaaf zeg, klinkt allemaal erg leuk! Die zeehonden ook, echt gaaf. Nu lekker verder reizen, heel veel plezier en geniet ervan! Goed weekend! Hoop gauw weer iets te lezen van jullie :-)

Liefs je zusje

• 14 December 2013 - 19:57

Oom Koos En Tante Arja:

Hoi Jan Bart,

Zo te lezen in jullie verslag hebben jullie het goed naar de zin. Het lijkt ons wel een heel avontuur zo ver van huis.We wensen jullie goede kerstdagen en een voorspoedig 2014 en nog een fijne tijd in Nieuw- Zeeland.

Een hartelijke groet van Oom Koos en tante Arja

• 15 December 2013 - 00:04

Janbart:

Dank Jullie wel! Absoluut naar ons zin , genieten hier zeker! Jullie ook goede dagen, hartelijk groet Jan Bart

• 17 December 2013 - 22:24

Margriet:

Hoi Bart Bremmer
    wat leuk om weer eens van jullie te horen/lezen,
    zo te zien vermaken jullie je prima.
    en wat een mooie foto's!
    Geniet maar lekker van de prachtige dingen die jullie zien en meemaken,
    groetjes uit Zegveld van je collega Margriet

• 20 December 2013 - 18:05

Tinekedevin :

Ha jan-Bart,
    Ik lees nu pas je verslag, door drukte nog niet van gekomen, leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    het zal wel vreemd zijn om Kerst in de zomer te vieren.
    geniet van je vrije dagen, dat zal wel lukken zo te lezen.

We wensen jullie goede Kerstdagen en Gods zegen voor het nieuwe jaar.
    Hartelijke groet Hans en Tineke de Vin